Mainos
Mainos

2019

SuomiAreenan kävijämäärä nousi ennätystasolle oikukkaasta säästä huolimatta. Kävijöitä oli 73 000. Somessa lyötiin kävijäennätyksiä. Twitterin tavoittavuus tuplaantui tapahtumaviikolla yli 18 miljoonaan, kun se oli edellisenä vuonna koko viikolla 9 miljoonaa.

Porissa neljännentoista kerran järjestetyn SuomiAreenan teemat olivat tulevaisuuden osaaminen ja innovaatiot. Pääyhteistyökumppanit olivat Opetusalan Ammattijärjestö OAJ, Business Finland, DNA, LähiTapiola ja Tieto Oyj. Tilaisuuksia oli 200 ja niissä oli mukana noin 1000 puhujaa.

Kesän vetonauloja olivat muun muassa Puheenjohtajatentti, joka veti Porin torin täyteen väkeä (850 henkilöä) sekä DNA:n konsertti, johon saapui 8 500 kuulijaa. Myös OAJ:n järjestämä pop-up-koulu kiinnosti yleisöä, ja päivän aikana nykykouluun kävi tutustumassa yli 2 000 kävijää.

Estradeilla nähtiin pääministeri Antti Rinne ja lähes koko uusi hallitus, ohjelmajohtaja Jenni Haukio, elokuvaohjaaja Renny Harlin , lukuisa joukko artisteja kuten Ellinoora, Mikko Leppilampi, Michael Monroe, Maija Vilkkumaa ja Vilma Alina sekä MM-kultamitalistit Marko Anttila, Oliwer Kaski, Juho Lammikko ja Niko Ojamäki.

Kesän uutuus oli Lasten keskustelu, jossa oli mukana satakuntalaisia lapsia sekä mm. Tatu ja Patu -elokuvsta tuttu näyttelijä Eedit Patrakka.

SuomiAreenan arvot ovat avoimuus, moniääninen keskustelu, tasa-arvo, rohkeus ja rentous. Ne työstettiin yhteistyössä SuomiAreenan järjestäjätahojen kanssa SuomiAreenan kehityskyselyn yhteydessä sekä järjestäjätapaamisissa syksyllä ja talvella.