Mainos
Mainos

2018

Historian helteisimmän SuomiAreena-viikon tilaisuuksiin osallistui 67 000 kävijää. Luku jäi siten hieman edellisen vuoden ennätyslukemista, silloin kävijöitä oli 74 000. Erityisesti sosiaalisessa mediassa SuomiAreenan tavoittavuus nousi tapahtumaviikolla huimasti, yli 8 miljoonaan, kun edellisenä vuonna luku oli 1,6 miljoonaa. Tunnuksella #suomiareena lähetettiin viikon aikana yli 60 000 tviittiä.

Porissa kolmannentoista kerran järjestetyn SuomiAreenan teemat olivat turvallisuus, suvaitsevaisuus ja vastuullisuus. Pääyhteistyökumppanit olivat Puolustusvoimat, Veikkaus ja DNA. Tilaisuuksia oli 200 ja niissä oli mukana yhteensä noin 1 000 puhujaa. Viikon suurimmat yleisömagneetit olivat DNA:n kesäkonsertti, jota seurasi 7 500 ihmistä sekä Puolustusvoimien taistelunäytös, jota seurasi 2 100 kävijää.

Kesän uutuuksia olivat eduskuntapuolueiden puheenjohtajien pitämät Arvopuheet ja kaikille vapaa keskustelufoorumi SuomiAreenan Speakerscorner. Lisäksi SuomiAreenan Kansalaistori laajeni torilta ja kävelykadulta Etelärantaan, minne pystytettiin myös uusi SuomiAreena-rannan lava. MTV-lavalta lähetettiin päivittäin Huomenta Suomea ja muuta ohjelmaa MTV3-kanavalle.