Mainos

2017

SuomiAreena keräsi ennätysmäärän yleisöä yhteiskunnallisten ja päivänpolttavien asioiden äärelle. Viikon aikana kuultiin 950 puhujaa 170 tilaisuudessa. SuomiAreenaan osallistui ennätysmäärä yleisöä, 74 000 ihmistä. Tapahtuman teema oli Suomi 100 – Yhdessä ja pääyhteistyökumppanit olivat Suomi 100, Suomen ev.-lut. kirkko sekä DNA. 

Viikon suosituimmaksi tilaisuudeksi nousi DNA:n Saariluoma ja starat Porin illassa -show, jota oli seuraamassa keskiviikkona yli 8700 henkilöä. Toinen viikon yleisömagneetti oli tasavallan presidentin Sauli Niinistön haastattelutunti, jota seurasi keskiviikkona 5000 kuulijaa MTV-lavalla Porin torilla.

Kesän uutuuksia olivat SuomiAreena-mobiilisovellus, lapsiparkki sekä Teemu Muurimäen suunnittelema vaatemallisto Suomi-areenalle. Stora Enso ja Aalto-yliopisto rakensivat yhdessä Gallen-Kallelankadulle tunnelimaisen Aika-lavan. Lavan 100 jalkaa kuvastivat satavuotiaan Suomen itsenäisyyden aikaa. Kirkon ja Suomi 100:n Muutosterassi oli auki koko viikon yötä päivää Kansalaistorilla.